گروه اهل سنت دیوبند پاکستان در برابر دستور مسدود نمودن وب سایت حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند در هند واکنش شدیدی را از خود نشان داد و اقدام دولت هند را محکوم کردند.

براساس گزارش رسانه های اجتماعی، گروه اهل سنت دیوبند پاکستان در برابر دستور مسدود نمودن وب سایت حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند در هند واکنش شدیدی را از خود نشان داد و اقدام دولت هند را محکوم کردند. براساس گزارش روزنامه پاکستان، فتوایی از سوی حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند هند صادر شد که براساس آن فرزند خوانده نمی تواند از حقوق یک کودک واقعی برخوردار شود. با توجه به این موضوع، کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودکان (NCPRCP) در هند اعلام کرد: فتوای صادره نقض قانون کشور است. از سوی کمیسیون فوق به حوزه علمیه یاد شده دستور صادر شده است تا وب سایت خود را تا تکمیل تحقیقات تعطیل کند.

لازم به ذکر است، حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند در فتوای خود گفته است: فرزندخواندگی حرام نیست، اما قانون، حقوق فرزند واقعی را در مورد وی اجرا نمی کند، همچنین داری بودن حجاب شرعی پس از بلوغ وی نیز لازم است. در ادامه این فتوا آمده است که فرزند خوانده هیچ سهمی از دارایی نخواهد داشت و این فرزند در هیچ صورت ارث نخواهد برد. از سوی دیگر، آخیلش سینگ، قاضی دادگستری ناحیه سحارانپور، طی بررسی این پرونده گفت: به حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند دستوری برای مسدود شدن سایت صادر نشده، بلکه دستور داده شده است که نشانی فتواهای بحث برانگیز را در فضای مجازی تا تکمیل تحقیقات حذف کند.

توضیح: جامعه اهل سنت دیوبندی پاکستان، وابسته به حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند هند می باشد. پیروان مکتب دیوبندی پاکستان درخصوص تمام مسائل دینی و شرعی خود از حوزه علمیه دارالعلوم دیوبند هند استفتاء می کنند لذا هر اقدام دولت هند بر علیه حوزه علمیه یاد شده، باعث نگرانی پیروان مکتب دیوبندی پاکستان نیز می گردد.

کد خبر 11558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =